Workshop Betekenisvol positioneren voor de zorg

In het streven naar meer klantgerichtheid en een sterke marktpositie, speelt de positionering van de organisatie en haar merken een grote rol. In deze workshop leer je hoe een betekenisvolle (merk)positionering tot stand komt, en hoe je deze op een succesvolle manier richting patiënten, cliënten en andere stakeholders kunt uitdragen.

Workshop Strategische zorgmarketing

Zorgorganisaties moeten zich scherper positioneren en profileren in de slag om de klant. Strategische zorgmarketing biedt daarvoor een oplossing. Veel zorgorganisaties worstelen met de vraag hoe men het strategisch marketingbeleid moet invullen en hoe je tot een goede marketingstrategie komt. In deze workshop leer je in één dag hoe je dat aanpakt.

Workshop Succesvol zorgmarketingplan

Met een goed zorgmarketingplan heb je meer kans dat je de marketingdoelen van de organisatie weet te realiseren. Een zorgmarketingplan geeft duidelijkheid over het doel, de uitgangspunten, de taakverdeling, de marketingacties die uitgevoerd moeten worden en het gewenste eindresultaat. Veel zorgorganisaties worstelen met de vraag hoe men tot een goed zorgmarketingplan komt. In deze workshop leer je in één dag hoe je dat aanpakt.

Workshop Internal Branding in de zorg

In het streven naar meer klantgerichtheid, speelt het gedrag van zorgmedewerkers een cruciale rol. Niet een imagocampagne, maar de ervaring die de klant in de realiteit opdoet met de 'merkwerkers', kleurt het imago en de klanttevredenheid. Succesvol werken aan een sterk merk kan alleen als medewerkers de merkwaarden enthousiast dragen en uitdragen. Deze praktijkgerichte workshop geeft je de benodigde kennis en handvatten om hier succesvol mee aan de slag te gaan.

Workshop Zorgmarketing voor managers en zorgprofessionals

Steeds meer zorgorganisaties raken overtuigd van de noodzaak om aan ‘marketing’ te doen. Een belangrijke rol is daarbij weggelegd voor directeuren, managers en zorgprofessionals.  De invoering van marketing in de zorg blijkt in de praktijk vaak lastig omdat er veel verschillende beelden over ‘marketing’ leven en kennis van marketing beperkt en versnipperd aanwezig is. Deze workshop geeft managers en zorgprofessionals een goede introductie in zorgmarketing.