Workshop Conversieoptimalisatie: in één dag meer uit je website halen

Als aanbieder van zorg heb je met allerlei doelgroepen te maken, hoe bereik je ze optimaal en activeer je ze tot een click of actie? Leer er alles over tijdens de dagtraining Conversieoptimalisatie van Spring marketing in samenwerking met het Zorgmarketingplatform, speciaal voor zorgorganisaties. Ontdek de tools waarmee je de conversies op je website kunt meten, laat je inspireren door andere conversiecases en ga direct aan de slag met het optimaliseren van jouw website. 

 

Deze praktijkgerichte training combineert theorie direct met praktijk. Je wordt op de hoogte gebracht van de laatste feiten en cijfers web, design en conversie, inspirerende cases uit en buiten de zorg passeren de revue en je gaat direct aan de slag met praktische opdrachten. Er is volop ruimte om jouw eigen vragen te stellen en ervaringen te delen.

 

Onderwerpen workshop

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Conversiedoelen en leadgeneratie
  • Optimalisatietips om jouw website te verbeteren via bv. content, design, call-to-actions
  • Verleidingstechnieken waarmee je jouw doelgroepen overtuigt in actie te komen
  • Inzet van e-mailmarketing en social media voor meer conversie
  • Meten en rapporteren in Google Analytics

 

“De vele handvatten en praktische tips die zijn gegeven, helpen me verder!”

Tessa Muskee, Kenniscentrum WMO.

 

Na afloop ga je naar huis met

Tijdens de training werk je aan jouw eigen conversiestrategie, je gaat dan ook naar huis met:

  • Inzicht in de huidige conversiescore van jouw website
  • De conversiedoelen voor jou site
  • Concreet stappenplan voor meer conversie en leads
  • Tips, tools en handvatten om verder aan de slag met online conversie binnen jouw organisatie

 

Programma

Datum: 17 mei 2019
Tijd: 09.30 uur – 16.30 uur.

 

  • 09.30 – Inloop met koffie en thee.
  • 10.00 – Start ochtendprogramma.
  • 12.15 – Lunch (inclusief) en netwerkmoment.
  • 13.15 – Start middag programma.
  • 16.30 – Afronding en einde.

 

Locatie

Utrecht, Oorsprongpark. Makkelijk bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.

 

Prijs

€ 450,-  /  Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting  /  excl. btw.

Inclusief lunch.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

 

Voor wie?

Deze training is voor marketing- en communicatieadviseurs, -medewerkers, webredacteuren en bedrijfsjournalisten die verantwoordelijk (worden) voor de website en conversie.

 

Praktijkdocenten Spring marketing

De workshop wordt georganiseerd en gegeven door Erica Bouma of Wilma Kaptein van Spring marketing, specialisten in online zorgmarketing.


Over Erica Bouma

Erica Bouma van Spring zorgmarketing

Met een grote drive om met de juiste content precies de beoogde doelgroep te bereiken, werkt Erica Bouma voor diverse zorgorganisaties samen aan online optimalisatietrajecten. Vanuit haar journalistieke achtergrond heeft Erica altijd een grote interesse gehad in maken van effectieve content. Als online  marketeer bij onder andere De Jutters, Curium-LUMC, het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie en tientallen klanten van Spring marketing heeft ze zich steeds verder gespecialiseerd in social media marketing en SEO marketing. Erica is vaste trainer bij Erasmus MC op het gebied van SEO en webschrijven. Als blogger voor Frankwatching.com schrijft ze regelmatig over zorgmarketing, SEO en social media.


Over Wilma Kaptein

Wilma Kaptein

Wilma is gespecialiseerd in gedragsbeïnvloeding en conversieoptimalisatie. Haar growth hacking mindset, eerdere marketingfunctie bij het online zorgplatform Duxxie en jarenlange online ervaring bij de Belastingdienst helpen organisaties om hun relevantie voor de klant om te zetten in groei en verbinding.

 

In-company

Deze workshop kan ook in-company gegeven worden.

 

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze workshop? Laat gerust weten.

Erica Bouma, info@springmarketing.nl, tel. 06-29142000.