Online Masterclass Strategisch Marketingplan Zorg in 5 stappen

In korte tijd een Strategisch Marketingplan voor jouw eigen zorgorganisatie. Dat is het doel van deze online masterclass. Je gaat zelf aan de slag. Je krijgt concrete handvatten, tips en voorbeelden voor het maken van jouw eigen strategisch marketingplan. Ook kun je vragen stellen, klankborden en ervaringen uitwisselen met collega-zorgmarketeers van andere zorgorganisaties.

In korte tijd heb je een helder strategisch plan, met kaders, speerpunten, prioriteiten en handvatten voor genoeg mensen, middelen en budget.

 

De online masterclass bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Online startsessie (2 uur) met uitgebreide toelichting op de aanpak Strategisch Marketingplan in 5 stappen (inclusief werkwijze, opbouw plan, gebruik modellen en tools, etc.).
  2. Online vervolgsessie (1 uur) voor stellen van vragen en uitwisselen van ervaringen.
  3. Online persoonlijk 1-op-1 advies (1,5 uur) bij opstellen van jouw eigen marketingplan.

 

Planning

  1. Online startsessie (2 uur): woensdag 20 april van 10.00 tot 12.00 uur.
  2. Online vervolgsessie (1 uur): nader te bepalen: van 11.00 tot 12.00 uur.
  3. Online persoonlijk 1-op-1 advies (1,5 uur): in onderling overleg (3 x 0,5 uur) te bepalen.

 

Prijs

€ 695,-  /   Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting  /  excl. btw.

Inclusief concrete handvatten, tips, voorbeelden en advies. Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de online masterclass kosteloos per email afmelden. Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen. De online masterclass gaat door bij minstens vijf deelnemers.

 

Voor wie?

Voor marketing-/communicatieprofessionals, managers en beleidsmakers in de zorg die meer willen weten over het opstellen en uitvoeren van een strategisch marketingplan. Basiskennis van marketing wordt verondersteld.

 

Toelichting

Regeren is vooruitzien, dus zijn veel zorgmarketeers bezig met de plannen voor 2022. Veel opleidingen volgen de klassieke marketingaanpak met externe en interne analyse, SWOT-analyse, confrontatiematrix, etc. Hoewel zo’n opleiding leerzaam kan zijn, heb je in de zorg meestal niet veel aan zo’n klassieke aanpak. Omdat strategische keuzes en prioriteiten ‘in de lijn’ worden gemaakt en daar zit marketing/communicatie vaak niet bij. Voor jouw strategisch marketing/communicatieplan kun je ook een andere, meer praktische aanpak kiezen. Hoe? Dat hoor en leer je je in deze online masterclass.

 

Praktijkdocent Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies

De online masterclass wordt georganiseerd en gegeven door Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies.

Sjors van Leeuwen is al geruime tijd actief in de zorg als management- en marketingadviseur op het snijvlak van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Hij is initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform en auteur van diverse boeken over marketing in de zorg.  Indora staat als praktijkdocent en trainer geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO).

 

Ervaringen van deelnemers

De afgelopen jaren hebben heel veel deelnemers workshops van Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies gevolgd.

 

Eke Teekens MSc SMP en lid raad van bestuur: “Bedankt Sjors, was een goede training waarin ook plaats was voor de alledaagse worsteling van een marketeer in de zorg. En hoe dit strategisch kaders te geven. We hebben intensiever en langer getraind dan bij Nima.”

 

Twee reacties van andere deelnemers:  “N.a.v. de workshop ben ik bezig invulling te geven aan de portfolioanalyse en het opzetten van marktonderzoek. Heel erg leuk om te doen en dus een waardevolle dag voor mij!” en “De workshop heeft me goed meegenomen in de kansen en uitdagingen die marketing te bieden heeft voor de zorg. Met collega managers gaan we (hopelijk) snel aan de slag om een marketingplan op te stellen.”

 

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze online masterclass? Laat gerust weten.

Sjors van Leeuwen, info@indora.nl,  tel. 06-30004043.