Workshop Vindbaar via Google: SEO, de sleutel naar een top 3 positie

De kansen met Search Engine Optimalization (SEO) zijn groot, ook in de zorgsector. Hoe benut je deze kansen voor jouw zorgorganisatie of ziekenhuis? Hoe zorg je ervoor dat jouw (potentiële) patiënt en cliënt jou via Google weet te vinden? Met deze vragen gaan we tijdens de workshop SEO in de zorg aan de slag.

 

In deze verdiepende training leer je wat SEO voor jouw zorgorganisatie kan betekenen, hoe je SEO kansen signaleert en benut. De belangrijkste do’s en don’ts komen aan bod, evenals vele praktische tips en trucs waarmee je na de training direct aan de slag kunt.

 

Onderwerpen workshop

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Online trends in de online zorgmarketing en SEO.
  • Zoekwoordonderzoek, short tail en long tail zoekwoorden.
  • Linkbuilding en Google penalty’s.
  • SEO schrijven.
  • SEO contentoptimalisatie en -plaatsing in CMS.
  • Meten en rapporteren in Google Analytics en Google Webmastertools.

 

“De vele handvatten en praktische tips die zijn gegeven, helpen me verder!”

Tessa Muskee, Kenniscentrum WMO.

 

Na afloop ga je naar huis met

Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie direct met praktijk. Je hoort de laatste feiten en cijfers rond SEO. Inspirerende best cases vanuit de zorg en daarbuiten passeren de revue. Je gaat direct aan de slag met praktische opdrachten. Er is volop ruimte om vragen te stellen en ervaringen te delen.

 

Tijdens de workshop werk je aan je eigen SEO-strategie, je gaat naar huis met:

  • Inzicht in de SEO-score van jouw organisatiewebsite.
  • Relevante zoekwoorden, short tail en long tail.
  • Geoptimaliseerde SEO-teksten
  • SEO-strategie voor de organisatie.
  • Tips, tools en handvatten om verder aan de slag met SEO binnen je organisatie.

 

Programma

Datum: 4 september 2018
Tijd: 09.30 uur – 16.30 uur.

 

  • 09.30 – Inloop met koffie en thee.
  • 10.00 – Start ochtendprogramma.
  • 12.15 – Lunch (inclusief) en netwerkmoment.
  • 13.15 – Start middag programma.
  • 16.30 – Afronding en einde.

 

Locatie

Centrale locatie Rotterdam.

 

Prijs

€ 495,-  /  Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting  /  excl. btw.

Inclusief lunch.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

 

Voor wie?

Deze training is voor marketing- en communicatieadviseurs, -medewerkers, webredacteuren en bedrijfsjournalisten die verantwoordelijk (worden) voor de website en SEO.

 

Praktijkdocent Erica Bouma van Spring zorgmarketing

De workshop wordt georganiseerd en gegeven door Erica Bouma van Spring zorgmarketing, specialist in online zorgmarketing.

Erica Bouma van Spring zorgmarketing

Met een grote drive om met de juiste content precies de beoogde doelgroep te bereiken, werkt Erica Bouma voor diverse zorgorganisaties samen aan online optimalisatietrajecten. Vanuit haar journalistieke achtergrond heeft Erica altijd een grote interesse gehad in maken van effectieve content. Als online  marketeer bij onder andere De Jutters, Curium-LUMC, het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie en tientallen klanten van Spring marketing heeft ze zich steeds verder gespecialiseerd in social media marketing en SEO marketing. Erica is vaste trainer bij Erasmus MC op het gebied van SEO en webschrijven. Als blogger voor Frankwatching.com schrijft ze regelmatig over zorgmarketing, SEO en social media.

 

In-company

Deze workshop kan ook in-company gegeven worden.

 

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze workshop? Laat gerust weten.

Erica Bouma, info@springmarketing.nl, tel. 06-29142000.