Training Social Media Strategie

”Hoe zet je je organisatie op de ‘sociale kaart’”

 

‘We willen meer uit social media halen, hoe doen we dat?’. Of, ‘We willen iets met Instagram! Wat is er allemaal mogelijk?’ Of, ‘TikTok, moeten we daar wat mee?’

Eenvoudige vragen waar helaas geen makkelijk antwoord op is? Want, wat zijn je organisatiedoelen? Wie is je doelgroep? Welke rol spelen social media in het realiseren van die doelen? Zo zijn er nog meer van die vragen die bepalend zijn of en hoe je social media gebruikt in het communicatiebeleid van je zorgorganisatie.

Deze vragen -en ook het antwoord daarop-  staan centraal in de basistraining social mediastrategie. In een dagdeel helpen we je op weg je eigen koers te bepalen op  social media en leggen we je uit waar je op moeten letten.

 

Training Social media strategie

Een praktische training voor communicatiespecialisten die de effectiviteit van hun berichten op LinkedIn, Facebook en anders socials willen verhogen door ze beter te laten aansluiten op de (communicatie)strategie van de organisatie.

 

Onderwerpen workshop

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Het social medialandschap in de zorg
  • Jouw doelgroepen en social mediagebruik in de zorg
  • Je organisatie als herkenbaar merk op social media
  • Hoe vertaal je jouw organisatiedoelen naar social media doelen
  • Het social media canvas
  • Het Google See, Think, Act en Care model
  • Keuzes maken! De essentie van je Social Media strategie?
  • Van Strategie naar uitvoering: de eerste stap naar het uitvoeren van je strategie

 

Voor wie?

Voor marketing-/communicatiemedewerkers, HR-medewerkers, managers en beleidsmakers in de zorg die praktisch aan de slag willen met communicatie gericht op het effectief inzetten van social media.

 

Na afloop ga je naar huis met

Met deze praktijkgerichte training maak je kennis met de basisbeginselen een social mediastrategie en leren we je hoe je jouw organisatie- en communicatiestrategie vertaalt in een heldere maar vooral praktische social mediastrategie. Je krijgt scherpe inzichten en een duidelijk stappenplan met praktische hulpmiddelen.

 

Programma

Datum: 24 november 2022
Tijd: 12.30 uur – 16.30 uur

Regio: Den Bosch of Utrecht.

  • 12.30 Inloop met koffie en thee
  • 13.00 Start programma deel 1
  • 14.45 Korte pauze
  • 15.15 Start programma deel 2
  • 16.30 Afronding en einde

 

Investering en voorwaarden

€ 435,-  en voor Zorgmarketingplatform-leden geldt 20% korting (€348,-). Prijzen zijn excl. btw.

Je kunt tot twee weken voorafgaand aan de training kosteloos per e-mail afmelden. Daarna is het volledige bedrag verschuldigd en vindt facturatie plaats. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

 

Over de docenten

De workshop wordt georganiseerd en gegeven door Joep van de Ven en Lisa Silkens van Spring marketing.

 

 

Agenda training Social media strategie

De eerstvolgende training is op:

Donderdag 12 januari 2023
Locatie: Den Bosch of Utrecht.

 

In-company

Deze workshop kan ook in-company gegeven worden.

 

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze workshop? Laat gerust weten.

Joep van de Ven, info@springmarketing.nl, tel. 06 15 83 01 90