Training Social media strategie

‘We willen meer uit social media halen, hoe doen we dat?’. Of, ‘We willen iets met Instagram! Wat is er allemaal mogelijk?’ Of, ‘TikTok, moeten we daar wat mee?’

 

Eenvoudige vragen waar helaas geen makkelijk antwoord op is? Want, wat zijn je organisatiedoelen? Wie is je doelgroep? Welke rol spelen social media in het realiseren van die doelen? Zo zijn er nog meer van die vragen die bepalend zijn of en hoe je social media gebruikt in het communicatiebeleid van je zorgorganisatie.

Deze vragen -en ook het antwoord daarop-  staan centraal in de basistraining social mediastrategie. In een dagdeel helpen we je op weg je eigen koers te bepalen op  social media en leggen we je uit waar je op moeten letten.

 

Training social media strategie

Een praktische training voor marketing- en communicatiespecialisten in de zorg die de effectiviteit van hun berichten op LinkedIn, Facebook en andere socials willen verhogen door ze beter te laten aansluiten op de (communicatie)strategie van de organisatie.

 

Onderwerpen die tijdens deze training aan bod komen

  • Het social medialandschap in de zorg
  • Jouw doelgroepen en social mediagebruik in de zorg
  • Je organisatie als herkenbaar merk op social media
  • Hoe vertaal je jouw organisatiedoelen naar social media doelen
  • Het social media canvas
  • Het Google See, Think, Act en Care model
  • Keuzes maken! De essentie van je Social Media strategie?
  • Het meten van je resultaten
  • Van Strategie naar uitvoering: de eerste stap naar het uitvoeren van je strategie

Na afloop neem je mee naar huis

Met deze praktijkgerichte training maak je kennis met de basisbeginselen van een social mediastrategie en leren we je hoe je jouw organisatie- en communicatiestrategie vertaalt in een heldere maar vooral praktische social mediastrategie. Je krijgt scherpe inzichten en een duidelijk stappenplan met praktische hulpmiddelen.

 

Programma

Datum: Donderdag 25 april 2024

Tijd: 12.00 uur – 17.00 uur.

  • 12:00 – inloop met koffie.
  • 12:30 – start programma.
  • 17:00 – afronding en einde

Locatie

De Gruyterfabriek
Veemarktkade 9
Kade M
Den Bosch

 

Prijs

€ 395,-

Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting/ excl. Btw.

Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden. Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

De workshop gaat door bij minstens vier deelnemers.

 

Voor wie?

Voor communicatiemedewerkers in de zorg die praktisch aan de slag willen met social media. We adviseren je deze training te volgen als je al wel ervaring hebt met het plaatsen van berichten op sociale media.

 

Praktijkdocenten

De training wordt gegeven door Joep van de Ven van Spring marketing

 

In-company

Deze training kan ook in-company gegeven worden. Neem daarvoor contact op met Joep van de Ven van Spring marketing.

 

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze training? Laat gerust weten.

Mail: info@springmarketing.nl

Bel: 085 – 060 8680

 

Meld je nu aan voor de training via het aanmeldformulier. We nemen contact met je op om jouw persoonlijke vragen te bespreken en de praktische zaken met je door te nemen. Heb je vragen? Neem gerust contact op.