In het streven naar meer klantgerichtheid en een sterke marktpositie, speelt de positionering van de organisatie en haar merken een grote rol. In deze workshop leer je hoe een betekenisvolle (merk)positionering tot stand komt, en hoe je deze op een succesvolle manier richting patiënten, cliënten en andere stakeholders kunt uitdragen.
De term (merk)positionering en begrippen die hiermee samenhangen zoals zichtbare identiteit, marketingstrategie, propositie, gewenste en werkelijke identiteit, merkimago en reputatie komen veelvuldig voorbij, maar wat is nu eigenlijk wat? En nog belangrijker, wat kenmerkt een succesvolle merkpositionering eigenlijk, en welke elementen liggen hieraan ten grondslag? Hoe pakken succesvolle merken dit aan? Welke externe factoren kunnen (ongewild) van invloed zijn op de eigen positionering? De antwoorden op deze vragen en meer, komen aan bod tijdens deze workshop.
Onderwerpen workshop
De workshop Betekenisvol positioneren voor de zorg geeft je in één middag:
- Kennis en begrip van betekenisvol positioneren.
- Inzicht in de kenmerken van een succesvolle merkpositionering en de elementen die hieraan ten grondslag liggen.
- Overzicht van handige methodieken en tools: hoe pakken de grote merken dit aan?
- Praktische tips, inzichten, ideeën en voorbeelden.
- Inzicht in externe factoren die van invloed kunnen zijn op de eigen positionering.
- Delen van kennis en ervaring.
Na afloop neem je mee naar huis
Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie direct met praktijk. Je krijgt inzicht in wat betekenisvol positioneren van merken precies inhoudt en de manier waarop je er succesvol mee aan de slag kunt gaan binnen de eigen organisatie. Hierbij krijg je veel praktische tips aangereikt. Er is ruimte voor het onderling uitwisselen van kennis en ervaring met andere deelnemers.
Programma
Datum: 22 oktober 2020.
Tijd: 12.30 uur – 16.30 uur.
Locatie
Arnhem – Rozet.
Prijs
€ 395,- / Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting / excl. btw.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
Voor wie?
Voor marketing-/communicatieprofessionals, managers en beleidsmakers in de zorg die meer willen weten over betekenisvol positioneren van hun zorgmerk en de toepasbaarheid ervan binnen de eigen organisatie.
Praktijkdocent Barbara van Stijn MBA van Bureau Mocha
De workshop wordt georganiseerd en gegeven door Barbara van Stijn MBA van Bureau Mocha. I.s.m. Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies.
Hoi, ik ben Barbara. Bureau Mocha heb ik opgericht vanuit mijn passie om maatschappelijk gedreven organisaties en professionals te helpen met het vergroten van hun toegekende waarde en maatschappelijke impact. Mijn specialisatie ligt op het gebied van projectcoördinatie, marketing, communicatie en strategie vanuit een bedrijfskundige (MBA) achtergrond.
In-company
Deze workshop kan ook in-company gegeven worden.
Meer informatie of vragen?
Meer weten of vragen over deze workshop? Laat gerust weten.
Barbara van Stijn, barbara@bureaumocha.com.