Workshop Businessmodel innovatie in de zorg

Bestaande oplossingen voldoen steeds minder voor de grote uitdagingen in de zorg. Daarnaast biedt nieuwe technologie (internet, mobiel, sociale media, digitale zorg, etc.) volop kansen om de zorg beter, goedkoper en klantgerichter te maken. Kortom, er is grote behoefte aan nieuwe, betere en meer innovatieve ‘businessmodellen’ en ‘waardeproposities’ in de zorg. Veel zorgorganisaties worstelen met de vraag hoe men tot nieuwe, betere en innovatieve businessmodellen komt.

 

Centraal staan het verbeteren en vernieuwen van businessmodellen en waardeproposities in de zorg met het Business Model Canvas (BMC) en Waarde Propositie Canvas (WPC).

 

Corona-melding: Heb je interesse in deze workshop? Meld je dan aan. Je krijgt daarna bericht of deze workshop op de aangegeven datum – of een ander moment – doorgaat en waar en in welke vorm (fysiek of online). 

 

Onderwerpen workshop

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Handvatten voor het ontwikkelen van innovatieve businessmodellen en waardeproposities.
  • Voorbeelden van (succesvolle) businessmodellen, businessmodel-patronen en waardeproposities.
  • Handvatten voor het gebruik van het Business Model Canvas (BMC).
  • Handvatten voor het gebruik van het Waarde Propositie Canvas (WPC).
  • Inzicht in de rol van marketing en zorgmarketeer.
  • Inzichten, ideeën, tools, tips, voorbeelden.
  • Delen van kennis en ervaring.

 

Na afloop neem je mee naar huis

Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie direct met praktijk. De workshop vormt een goede introductie en start voor het verbeteren van bestaande en bedenken van nieuwe businessmodellen en waardeproposities in de zorg met behulp van de canvasmethode. Je gaat zelf aan de slag met het Business Model Canvas (BMC) en Waarde Propositie Canvas (WPC). Er is veel ruimte voor het onderling uitwisselen van kennis en ervaring met andere deelnemers.

 

Programma

Datum: 10 december 2020.
Tijd: 09.30 uur – 16.30 uur.

 

  • 09.00 – Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 – Start ochtendprogramma.
  • 12.15 – Lunch (inclusief) en netwerkmoment.
  • 13.15 – Start middag programma.
  • 16.30 – Afronding en einde.

 

De workshop kent twee delen:

  • In de ochtend staat businessmodel innovatie centraal met de methode Business Model Generation en het Business Model Canvas (BMC).
  • In de middag staat waardepropositie innovatie centraal met de methode Waarde Propositie Ontwerp en het Waarde Propositie Canvas (WPC).

 

Locatie

Postillion Hotel Arnhem (website)
Europaweg 25
6816 SL  ARNHEM

 

Prijs

€ 495,-  /  Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting   /  excl. btw.

Inclusief lunch.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

 

Voor wie?

Voor marketing-/communicatieprofessionals, managers, beleidsmakers en innovatiemanagers in de zorg die meer willen weten over het ontwikkelen van nieuwe innovatie businessmodellen in de zorg.

 

Praktijkdocent Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies

De workshop wordt georganiseerd en gegeven door Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies.

Sjors van Leeuwen is al geruime tijd actief in de zorg als management- en marketingadviseur op het snijvlak van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Hij is initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform en auteur van diverse boeken over marketing in de zorg.  Indora staat als praktijkdocent en trainer geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO).

 

Ervaringen van deelnemers

De afgelopen jaren hebben heel veel deelnemers workshops van Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies gevolgd.

Eke Teekens MSc SMP en lid raad van bestuur: “Bedankt Sjors, was een goede training waarin ook plaats was voor de alledaagse worsteling van een marketeer in de zorg. En hoe dit strategisch kaders te geven. We hebben intensiever en langer getraind dan bij Nima.”

Twee reacties van andere deelnemers: “N.a.v. de workshop ben ik bezig invulling te geven aan de portfolioanalyse en het opzetten van marktonderzoek. Heel erg leuk om te doen en dus een waardevolle dag voor mij!” en “De workshop heeft me goed meegenomen in de kansen en uitdagingen die marketing te bieden heeft voor de zorg. Met collega managers gaan we (hopelijk) snel aan de slag om een marketingplan op te stellen.”

 

In-company

Deze workshop kan ook in-company gegeven worden.

 

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze workshop? Laat gerust weten.

Sjors van Leeuwen, info@indora.nl,  tel. 06-30004043.