Goede relaties met vertegenwoordigers van gemeenten, verzekeraars, verwijzers en zorgverkopers zijn cruciaal. In deze workshop staan de gespreksvaardigheden van accountmanagers en relatiebeheerders centraal. Je leert hoe je met succes effectieve gesprekken voert, je onderhandelingspositie versterkt en langdurige relaties met zakelijke klanten kunt aangaan en ontwikkelen. Een leerzame workshop voor iedere accountmanager en relatiebeheerder die meer uit zijn gesprekken wil halen en de relatie met zijn klant wil verstevigen.
Als accountmanager en relatiebeheerder wil je een stevige lange termijnrelatie opbouwen met je klant. Beheersing van de juiste gesprekstechnieken is hierbij essentieel. Waardoor je maximaal rendement haalt uit de contactmomenten die je met je klant hebt. Jouw klant zal jou gaan zien als een interessante gesprekspartner. Belangrijke succes- en faalfactoren passeren de revue, evenals vele tips.
Onderwerpen workshop
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Hoe kom ik beter in gesprek met mijn klanten, waar ik nu lastig een klik mee krijg?
- Hoe komt het dat ik de ene klant wel kan overtuigen van mijn voorstel en dat het bij een andere klant maar niet schijnt te lukken?
- Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een gelijkwaardige gesprekspartner wordt?
- Hoe kan ik een relatie opbouwen met de klant, gebaseerd op wederzijdse afhankelijkheid?
- Wat is klantgerichtheid en professionaliteit, in welke nuances en details zit dat?
- Hoe ga ik om met weerstand, welke vormen zijn er, hoe reageer ik hier adequaat op?
- Hoe kom ik over? Hoe komen wij als collega’s/team over?
- Hoe reageer ik effectief en bewust op het gedrag van de ander?
- Hoe straal ik de kernwaarden van de organisatie uit in de gesprekken met mijn klant?
- Hoe bouw ik een succesvol gesprek en een succesvolle relatie op?
Na afloop ga je naar huis met
Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie direct met praktijk. Je krijgt praktische inzichten en instrumenten aangereikt waarmee je effectiever gesprekken kunt voeren en beter langdurige relaties met klanten kunt opbouwen. Je weet hoe je de mate van spanning in een gesprek kunt beïnvloeden en beheersen, zodat je je gesprekspartner tot het punt van beslissen kunt brengen. Ook weet je hoe je jouw onderhandelingspositie kunt verstevigen, zonder de relatie te schaden. Je krijgt praktische tips mee die je direct kunt toepassen binnen je eigen team en organisatie.
Programma
Datum: 20 maart 2018.
Tijd: 13.00 uur – 17.00 uur.
Locatie
Rozet in Arnhem-Centrum.
Prijs
€ 250,- / Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting / excl. btw.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
Voor wie
Deze workshop is voor managers en medewerkers van zorgorganisaties die zich bezig (gaan) houden met accountmanagement en relatiebeheer. Die op een bewuste manier willen leren hun communicatie en gedrag af te stemmen op de klant, zodat zij beter contact krijgen en de klant beter kunnen overtuigen.
Praktijkdocent Thijs Koevoet van T-Workx
De workshop wordt georganiseerd en gegeven door Thijs Koevoet van T-Workx training en coaching.
Thijs Koevoet is eigenaar van trainingsbureau T-Workx en al meer dan 25 jaar actief op het gebied van teamontwikkeling, communicatie en leidinggeven. Zowel in het bedrijfsleven als in de zorgsector. Als trainer/coach geeft hij regelmatig presentaties, trainingen en workshops. Ook verzorgt hij trainingen en workshops voor meerdere opleidingsinstituten.
In-company
Deze workshop kan ook in-company gegeven worden.
Meer informatie of vragen?
Meer weten of vragen over deze workshop? Laat gerust weten.
Thijs Koevoet, info@t-workx.nl, tel. 06-16897775.