Klantpersona’s en klantreizen (customer journey’s) zijn belangrijke instrumenten voor het optimaliseren van de klantbeleving (customer experience). In deze praktische workshop ga je zelf aan de slag en leer je hoe je met behulp van klantpersona’s en klantreizen de klantbeleving kan verbeteren. Belangrijk want klantbeleving wordt steeds meer een onderscheidende factor in het gevecht om de zorgklant. Je krijgt inzicht in de belangrijkste bouwstenen van een goede klantcontactstrategie en de manier waarop je met succes klantpersona’s en klantreizen kunt opstellen, analyseren, verbeteren en toepassen.
Corona-melding: Heb je interesse in deze workshop? Meld je dan aan. Je krijgt daarna bericht of deze workshop op de aangegeven datum – of een ander moment – doorgaat en waar en in welke vorm (fysiek of online).
Onderwerpen workshop
De workshop Klantpersona en Klantreis geeft je in één dag:
- Omnichannel klantcontact: belangrijke ontwikkelingen en trends.
- Wat is een klantpersona en waar dient het voor?
- Wat is een klantreis en wat kun je er mee?
- Verschillende soorten klantpersona’s en klantreizen.
- Samenstellen van klantpersona’s en klantprofielen.
- Inventariseren, analyseren en verbeteren van klantreizen (customer journey mapping).
- Kenmerken van een goede klantbeleving (customer experience).
- Momenten van de waarheid (moments of truth) en peak-end-rule.
- Voorbeelden van klantpersona’s en klantreizen in de praktijk.
- Het implementeren van klantpersona’s en klantreizen.
- Aan de slag: zelf samenstellen van klantpersona’s en analyseren van klantreizen.
Na afloop neem je mee naar huis
Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie direct met praktijk. Je krijgt inzichten, inspiratie, concrete handvatten, voorbeelden, tips en trucs. Na afloop van deze workshop weet je hoe je een klantpersona opstelt en klantreizen in kaart kan brengen en verbeteren. Je kunt hier in je eigen eigen organisatie verder mee.
Programma
Datum: 26 november 2020.
Tijd: 09.30 uur – 16.30 uur.
- 09.00 – Inloop met koffie en thee.
- 09.30 – Start ochtendprogramma.
- 12.15 – Lunch (inclusief) en netwerkmoment.
- 13.15 – Start middag programma.
- 16.30 – Afronding en einde.
Locatie
Maarssen – Utrecht (exacte locatie wordt nog bekend gemaakt).
Prijs
€ 495,- / Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting / excl. btw.
Inclusief lunch.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
Voor wie?
Voor marketing- en communicatieprofessionals in de zorg. Deze workshop is ook geschikt voor zorgmanagers en beleidsmedewerkers die hier mee te maken krijgen.
Praktijkdocent Martijn van Hulst van Zorgbroeders
De workshop wordt georganiseerd en gegeven door Martijn van Hulst van Zorgbroeders.
Martijn Hulst is met zijn zorgbroeders door de wol geverfd op het gebied van zorg en (online) marketingcommunicatie. Wat ons drijft, is jouw patiënt of cliënt helpen de beste keuzes te maken in de wereld van de zorg. We doen dit door buitenstebinnen te kijken: we kruipen in de huid van de patiënt of cliënt. Hierdoor weet jij wat zij willen en kan jij je (online) marketingcommunicatie daar perfect op afstemmen.
Ervaringen van deelnemers
De afgelopen jaren hebben tientallen deelnemers tot volle tevredenheid deze inspirerende workshop over klantpersona en klantreis gevolgd.
In-company
Deze workshop kan ook in-company gegeven worden.
Meer informatie of vragen?
Meer weten of vragen over deze workshop? Laat gerust weten.
Martijn van Hulst, martijn@zorgbroeders.nl.