Wie zijn de ambassadeurs van de organisatie? Wie hebben het meeste contact met klanten? Wie kunnen het ‘verhaal’ van de organisatie het beste uitdragen? Wie hebben de meeste invloed op de tevredenheid en loyaliteit van klanten? Juist, zorgmedewerkers! Zij zijn het beste in staat om de boodschap en waarden van de organisatie over te brengen in hun contact met zorgvragers, familie, verwijzers en andere stakeholders. In deze workshop leer je hoe je dat aanpakt.
In deze praktische middagworkshop leer je hoe zorgmedewerkers als echte ambassadeurs van de organisatie kunnen optreden. Door eenheid in uitstraling, gedrag (verbaal en non-verbaal) en omgangsvormen. Zodat je dagelijks waarmaakt waar je voor staat en wat de organisatie belooft. En zelfs meer dan dat. Een inspirerende workshop voor iedereen die zorgmedewerkers sterker als ambassadeur wil inzetten.
Onderwerpen workshop
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Wat is klantgerichtheid en professionaliteit, in welke nuances en details zit dat?
- Wat bepaalt de klanttevredenheid en loyaliteit van klanten?
- Vertalen van merkwaarden en kernwaarden naar gedrag op de werkvloer.
- Hoe straal je de kernwaarden van de organisatie uit?
- Hoe kom ik over? Hoe komen wij als collega’s/team over?
- Hoe verhogen wij de betrokkenheid en trots van zorgmedewerkers?
- Welke drempels ervaren zorgmedewerkers en hoe vind je daar een antwoord op?
- Hoe realiseer je het gewenste ambassadeursgedrag?
- Service Profit Chain: van betrokken medewerkers naar betrokken klanten.
- Creëer een wow/9+ ervaring bij klanten en hoe kunnen zorgmedewerkers dat doen?
- Waar moet je beginnen en hoe pak je het aan?
Na afloop ga je naar huis met
Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie direct met praktijk. Je krijgt praktische inzichten en instrumenten aangereikt waarmee je het ambassadeurschap van jezelf en collega’s kunt versterken. Deelnemers zijn zich ervan bewust dat zij het zichtbare visitekaartje van de organisatie zijn en een grote invloed hebben op de uitstraling (imago) van de organisatie. Je krijgt inzicht in de eigen houding met betrekking tot gedrag (verbaal en non verbaal) en omgangsvormen. Je krijgt inzicht in je persoonlijke uitstraling en handvatten om klantgericht, klantbewust en representatief te zijn. Na afloop van deze workshop heb je meer inzicht in de factoren die het succes van een ambassadeursprogramma bepalen. Je krijgt praktische tips mee die je direct kunt toepassen binnen je eigen team en organisatie.
Programma
Datum: 14 maart 2018.
Tijd: 13.00 uur – 17.00 uur.
Locatie
Rozet in Arnhem-Centrum.
Prijs
€ 250,- / Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting / excl. btw.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
Voor wie
Deze workshop is voor iedereen die zich sterker als ambassadeur van de organisatie wil gaan inzetten of handvatten zoekt om zijn eigen ambassadeurschap, of dat van zijn team, te versterken.
Praktijkdocent Thijs Koevoet van T-Workx
De workshop wordt georganiseerd en gegeven door Thijs Koevoet van T-Workx training en coaching.
Thijs Koevoet is eigenaar van trainingsbureau T-Workx en al meer dan 25 jaar actief op het gebied van teamontwikkeling, communicatie en leidinggeven. Zowel in het bedrijfsleven als in de zorgsector. Als trainer/coach geeft hij regelmatig presentaties, trainingen en workshops. Ook verzorgt hij trainingen en workshops voor meerdere opleidingsinstituten.
In-company
Deze workshop kan ook in-company gegeven worden.
Meer informatie of vragen?
Meer weten of vragen over deze workshop? Laat gerust weten.
Thijs Koevoet, info@t-workx.nl, tel. 06-16897775.