Consumenten zijn 24×7 online op zoek naar informatie, ontspanning, producten, diensten en zorgaanbieders. Hoe zorg je dat je als zorgorganisatie online op het juiste moment op de juiste plek aanwezig bent? Welke digitale kansen benut je en welke niet? Hoe ga je om met e-health en andere digitale diensten? In deze 2-delige workshop ga je aan de slag met de online strategie van jouw zorgorganisatie.
Workshop Online strategie voor jouw zorgorganisatie: in het kort
Wat zijn de laatste trends in het digitale landschap? Hoe richt je de online marketing en kanalen effectief in. Hoe volg je de resultaten en optimaliseer je continu om jouw doelgroepen aan de organisatie te verbinden? Welk type content werk, en welke niet? En hoe zet je de beperkte tijd die in jouw team beschikbaar is, in voor het beste resultaat? Deze workshop neemt je mee in de laatste digitale ontwikkelingen. De belangrijkste succes- en faalfactoren passeren de revue. Je analyseert waar jouw organisatie staat en waar kansen liggen. Vervolgens ga je aan de slag met de online strategie voor jouw zorgorganisaties. Inclusief doelgroepen, diensten, kanalen en content. De trainers, ervaren zorgmarketingexperts, denken actief met je mee in de strategie.
Wat komt aan bod?
Deze onderwerpen passeren de revue tijdens deze training:
- Digitale (online) zorg en marketing: trends, ontwikkelingen en kansen
- Online marketingdoelstellingen en strategie
- Contentmarketing
- Social media management tools
- Digitale kanalen, doelgroepen, bereik (zoals website, nieuwsbrief, sociale media, apps)
- Contentvormen (zoals instructievideo, whitepaper, nieuws, blog, review, advertentie)
- Keuze van owned, earned en paid media
- Kracht van storytelling
- Contentontwikkeling, -curatie en -verspreiding
- Search engine optimisation (SEO) en linkbuilding
- Google Analytics
- Digitaal (online) marketingplan en contentplan
Na afloop gaat je naar huis met
Na afloop van deze workshop weet je welke kansen digitale zorgmarketing biedt en welke het beste passen bij jouw marketing- of communicatiedoelstelling en -strategie. Je weet welke diensten, kanalen en content in te zetten om jouw doelstellingen te realiseren. Je hebt de aanpak voor jouw eigen digitaal marketingplan, social media kanalen en contentplan in hoofdlijnen uitgewerkt. Ook weet je hoe jij hiermee direct aan de slag kunt en voortgang kan monitoren.
Voor wie?
Deze masterclass is voor zorgmanagers, managers marketing- en/of communicatie, communicatieadviseurs en online marketeers die zich bezig (gaan) houden met de digitale marketingstrategie, digitale marketingplannen, social media en contentplannen.
Programma & Thema
Workshop deel 1: Thema
- 12.30 Inloop met koffie en thee
- 13.00 Start programma deel 1
- 14.45 Korte pauze
- 15.00 Start programma deel 2
- 16.30 Bespreking vervolgopdracht en afronding
Workshop deel 2: Thema
- 12.30 Inloop met koffie en thee
- 13.00 Start programma deel 1, inclusief bespreken vervolgopdracht
- 14.45 Korte pauze
- 15.00 Start programma deel 2
- 16.30 Bespreking opdracht en afronding
Investering en voorwaarden
€ 495,- en voor Zorgmarketingplatform-leden geldt 20% korting (€ 316,-). Prijzen zijn excl. btw.
Je kunt tot twee weken voorafgaand aan de training kosteloos per e-mail afmelden. Daarna is het volledige bedrag verschuldigd en vindt facturatie plaats. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
Datum & Locatie
De eerstvolgende 2-delige training is op:
Donderdag 24 september 2020
Locatie: Utrecht.
Donderdag 15 oktober 2020
Locatie: Utrecht.
In-company
Deze workshop kan ook in-company gegeven worden. Neem daarvoor contact op met Joep van de Ven van Spring marketing.
Meer informatie of vragen?
Meer weten of vragen over deze training? Laat gerust weten.
Mail: info@springmarketing.nl
Bel: 06 15 83 01 90
Over de trainers
De training wordt gegeven door Rianne Klaren en Joep van de Ven van Spring marketing.
Over Rianne Klaren
Heb je een verhaal dat het vertellen waard is? Eén die gewoon verteld moet worden. Dat vertelt waarom jouw organisatie doet wat het doet. Wat jullie zo bijzonder maakt! Dan heb je aan Rianne een goeie. Als ervaren specialist in media en marketing is Rianne een verhalenverteller pur sang. En een kei met social media. Door haar enorme ervaring -zowel binnen als buiten de zorg- weet ze als ander geen jouw vraag concreet te maken en te vertalen naar werkende oplossingen. Rianne leert je in deze training hoe je jouw corporate story vertelt op social media. En hoe je met dat verhaal nieuwe collega’s werft.
Over Joep van de Ven
Joep is een oude rot in het vak. Ruim 25 jaar ervaring met online marketing en communicatie. Die deed hij op bij Rabobank, Hema, ANWB, Havenbedrijf Rotterdam en bij merken zoals Citroen, Volkswagen/Audi, Philips, Sony en Grolsch. De laatste jaren zet Joep zich uitsluitend in voor de zorg. Omdat daar zijn hart ligt. Als voormalig manager van diverse marketingafdelingen weet hij als geen ander organisatiedoelen en merken in de zorg te koppelen aan een concrete online boodschap om nieuwe collega’s te vinden.
Aanmelden
Meld je nu aan voor de training via het aanmeldformulier. Dan nemen we contact met je op om jouw persoonlijke vragen te bespreken en de praktische zaken met je door te nemen.