Workshop Patient Experience

Net Promotor Score, Customer Effort Score, Proms, reviews van zorgconsumenten en verwijzers. Als marketeer in de zorg kun je bijna niet meer om klanttevredenheid -en het meten ervan- heen. Maar waarom is de beleving van zorgconsumenten zo belangrijk? Wat heeft klanttevredenheid te maken met klantinstroom? En hoe ver moet je gaan met het streven naar 9+ patiëntervaringen?

 

Tijdens deze workshop krijg je inzicht in wat patiëntbeleving oftewel “patient experience” precies is, hoe je verwachtingen van jouw zorgklanten en hun klantbeleving kunt meten en welk effect positieve ervaringen hebben op bijvoorbeeld het werven van nieuwe klanten. Ook staan we tijdens de workshop stil bij hoe je verbeteringen kunt aanbrengen op cruciale momenten in het klantproces zodat je volgende week al meer tevreden zorgconsumenten hebt.


Onderwerpen deze dag

Deze workshop leert je:

  • Wat Patient Experience (PX) is
  • Wat de kenmerken zijn van een goede klantbeleving
  • Hoe je klantbeleving meet
  • Wat de relatie is met PROMS
  • Wat een patiënt- of klantgerichte cultuur is?
  • Wat de samenhang is tussen klantbeleving en klantreis
  • Wat de belangrijkste momenten zijn voor een goede klantervaring
  • Wat de rol is van persona’s
  • Wat voorbeelden en effecten zijn van optimale, goede en slechte klantervaringen
  • Hoe je een patiëntgericht zorgproces inricht
  • Focus: het kiezen van de momenten in de klantreis die je als eerste gaat aanpakken
  • Aan de slag: bekijk het zorgproces van jouw klanten met andere ogen en pas morgen morgen al verbeteringen toe

 

Na afloop ga jij naar huis met

Je gaat met nieuwe inzichten, ervaringen van anderen, inspiratie en vooral veel praktische voorbeelden naar huis. Het belangrijkste doel is dat je hiermee na afloop van de workshop snel zelf aan de slag kunt zodat jouw klanten morgen al een betere patientervaring krijgen.


Voor wie?

Voor marketing- en communicatieprofessionals in de zorg. Deze workshop is ook geschikt voor zorgmanagers en beleidsmedewerkers die hier mee te maken krijgen. Het is handig als je al een uitgewerkte klantreis van jouw zorgklanten hebt maar het is niet strikt noodzakelijk.


Programma

Datum: donderdag 14 maart 2019
Tijd: 09.30 uur – 16.30 uur.

  • 09.00 – Inloop met koffie en thee
  • 09.30 – Start ochtendprogramma.
  • 12.15 – Lunch (inclusief) en netwerkmoment.
  • 13.15 – Start middag programma.
  • 16.30 – Afronding en einde.

 

Locatie

Centrale locatie Utrecht.

 

Prijs

€ 450,-  /  Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting  /  excl. btw.

Inclusief lunch.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

 

Voor wie

Voor marketing- en communicatieprofessionals in de zorg. Deze workshop is ook geschikt voor zorgmanagers en beleidsmedewerkers die hier mee te maken krijgen. Het is handig als je al een uitgewerkte klantreis van jouw zorgklanten hebt maar het is niet strikt noodzakelijk.

 

Praktijkdocent Spring marketing

De training wordt gegeven door Joep van de Ven van Spring marketing

 
Joep van de Ven - Spring marketing


Joep van de Ven

Joep van de Ven is al jaren actief met het verbeteren van klantervaringen voor dienstverlenende organisaties. Onder meer in de zorg. Hij is een ervaren consultant en docent en stond als marketingcommunicatiespecialist zelf met zijn poten in de klei. Nieuwsgierigheid is naar zijn mening één van de belangrijkste eigenschappen die een marketeer- of communicatiespecialist moet bezitten. Uitsluitend met goede klantinzichten ben je namelijk echt in staat goed op de behoeften van jouw klant in te spelen.

 

In-company

Deze workshop kan ook in-company gegeven worden.

 

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze workshop? Laat gerust weten.

Joe van de Ven, joep@springmarketing.nl, tel. 06 15 83 01 90.