Met een goed zorgmarketingplan heb je meer kans dat je de marketingdoelen van de organisatie weet te realiseren. Een zorgmarketingplan geeft duidelijkheid over het doel, de uitgangspunten, de taakverdeling, de marketingacties die uitgevoerd moeten worden en het gewenste eindresultaat. Veel zorgorganisaties worstelen met de vraag hoe men tot een goed zorgmarketingplan komt.
Centraal staan de verschillende soorten marketingplannen en het (zelf) opstellen van een strategisch of operationeel zorgmarketingplan.
Onderwerpen workshop
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Handvatten voor verschillende soorten marketingplannen.
- Inzicht in belangrijke kaders (scope) van het marketingplan.
- Inzicht in het marketingplanningsproces (werkwijze).
- Inzicht in de relatie tussen strategische en operationele marketing.
- Overzicht van handige methodieken en tools.
- Onderwerpen van het marketingplan (inhoud).
- Rol van marketing en zorgmarketeer.
- Inzichten, ideeën, tools, tips, voorbeelden.
- Delen van kennis en ervaring.
Na afloop neem je mee naar huis
Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie direct met praktijk. Je krijgt inzicht in de belangrijkste succesfactoren van een goed marketingplan en de manier waarop je met succes het marketingplan kunt opstellen en uitvoeren. Je gaat met je eigen zorgmarketingplan aan de slag. Er is veel ruimte voor het onderling uitwisselen van kennis en ervaring met andere deelnemers.
Programma
Datum: 6 april 2023.
Tijd: 09.30 uur – 16.30 uur.
- 09.00 – Inloop met koffie en thee.
- 09.30 – Start ochtendprogramma.
- 12.15 – Lunch (inclusief) en netwerkmoment.
- 13.15 – Start middag programma.
- 16.30 – Afronding en einde.
Locatie
Postillion Hotel Arnhem (website)
Europaweg 25
6816 SL ARNHEM
Prijs
€ 695,- / Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting / excl. btw.
Inclusief lunch.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
De workshop gaat door bij minstens vijf deelnemers.
Voor wie?
Voor marketing-/communicatiemedewerkers, managers en beleidsmakers in de zorg die meer willen weten over het opstellen van een succesvol zorgmarketingplan.
Praktijkdocent Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies
De workshop wordt georganiseerd en gegeven door Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies.
Sjors van Leeuwen is al geruime tijd actief in de zorg als management- en marketingadviseur op het snijvlak van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Hij is initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform en auteur van diverse boeken over marketing in de zorg. Indora staat als praktijkdocent en trainer geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO).
Ervaringen van deelnemers
De afgelopen jaren hebben heel veel deelnemers workshops van Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies gevolgd.
Eke Teekens MSc SMP en lid raad van bestuur: “Bedankt Sjors, was een goede training waarin ook plaats was voor de alledaagse worsteling van een marketeer in de zorg. En hoe dit strategisch kaders te geven. We hebben intensiever en langer getraind dan bij Nima.”
Twee reacties van andere deelnemers: “N.a.v. de workshop ben ik bezig invulling te geven aan de portfolioanalyse en het opzetten van marktonderzoek. Heel erg leuk om te doen en dus een waardevolle dag voor mij!” en “De workshop heeft me goed meegenomen in de kansen en uitdagingen die marketing te bieden heeft voor de zorg. Met collega managers gaan we (hopelijk) snel aan de slag om een marketingplan op te stellen.”
In-company
Deze workshop kan ook in-company gegeven worden.
Meer informatie of vragen?
Meer weten of vragen over deze workshop? Laat gerust weten.
Sjors van Leeuwen, info@indora.nl, tel. 06-30004043.